pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

czwartek, 7 marca 2013

SZARLOTKA Z CHAŁWĄ

Szarlotka jest bardzo popularnym ciastem i dobrze znanym mam propozycję na urozmaiconą wersję i przez to ciekawszą.
2 szklanki mąki,
 1 szklanka cukru,
6 jajek,
kostka masła,
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia,
 1 łyżka kakao,
1 płaska łyżeczka cynamonu.

Polewa:

2 łyżki masła,1/2 szklanki cukru,
4 łyżki mleka,
10 dag chałwy.
Wykonanie:

Masło utrzeć z 0,5 szklanki cukru na puszystą masę.

Dodawać stopniowo dwa całe jajka i 4 żółtka.

Masę ubić mikserem.

Dodać mąkę, proszek do pieczenia i dokładnie wymieszać.

Ciasto podzielić na dwie części.

Do jednej dodać kakao i mieszać aż dokładnie połączy się z masą.

Białka ubić z pół szklanki cukru na sztywną pianę.

Dodać wiórki kokosowe i lekko wymieszać.

Blachę posmarować tłuszczem i posypać bułką tartą.

Na dno blachy wyłożyć ciemne ciasto, na nie pianę z wiórkami, następnie starte jabłka.

Jabłka posypać cynamonem.

Na wierzch wyłożyć jasne ciasto.

Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni około 50 minut.

Masło rozpuścić z mlekiem, cukrem i chałwą .

Upieczone ciasto posmarować przygotowaną polewą.
Szarlotka z chałwą

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz