pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

sobota, 16 listopada 2013

CIASTO ŻOŁĄDEK

Nie wiem skąd nazwa tego ciasta może dlatego że jest w nim wszystko wymieszane jak w żołądku?Ciasto jest super szybkie i na zbliżające się święta również pasuje.

Składniki:

6 jajek,
1,5 szklanki cukru,
1 margaryna,
6 łyżek oleju,
2 szklanki mąki,
1 łyżeczka proszku do pieczenia,
1 łyżka kakao,
1 szklanka maku,
zapach arakowy,
25 dag bakalii (rodzynki, morele, figi, daktyle, kandyzowana skórka pomarańczowa, orzechy włoskie, migdały).

Wykonanie:

Margarynę rozpuścić i ostudzić.

Mąkę, cukier, jaja, proszek do pieczenia, zapach i rozpuszczoną margarynę zmiksować.

Ciasto podzielić na trzy części.

Do jednej dodać sparzony mak i dokładnie wymieszać.

Do drugiej części dodać kakao i również wymieszać, a do trzeciej bakalie.

Przygotować podłużną blaszkę o wymiarach 40 cm na 13 cm i wyłożyć ją papierem do pieczenia ciast.

Na dno wlać ciasto z makiem, następnie ciasto z kakao, a na wierzch ciasto z bakaliami.

Te ostatnie wlewać środkiem wzdłuż blachy.

Piec około 1 godz. w temperaturze 180 stopni.

Można polać czekoladową polewą. Ciasto – żołądek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz