pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

piątek, 22 listopada 2013

GRUSZKOWA FANTAZJA

Składniki:
• 6 jajek,
• szklanka cukru,
• 2 szklanki mąki pszennej,
• szklanka zmielonych orzechów laskowych,
• 3 łyżeczki zmielonego maku,
• 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
• 100 g margaryny,
• 4 gruszki,
2 łyżki przegotowanej wody,
• cukier puder,
• migdały w płatkach.

Wykonanie:
• Margarynę stopić i przestudzić.
• Jajka z cukrem ubić na puszystą masę.
• Następnie dodać przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, zmielonymi orzechami laskowymi, zmielonym makiem, oraz letnią margaryną i wszystko razem dokładnie mieszamy.
• Dno tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia i przelać do niego przygotowane ciasto.
• Gruszki umyć, obrać z skórki, przekroić na połówki i usunąć gniazda nasienne.
• Następnie z wierzchu gruszki ponacinać i ułożyć płaską częścią na cieście.
• Piec przez około 45 min. w temp. 180 C.
• Cukier puder połączyć z wodą i ucierać do uzyskania lejącego się lukru.
• Płatki migdałowe uprażyć na suchej patelni i wystudzić.
• Wystudzone ciasto polukrować i posypać migdałami.
Smacznego! ☺

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz