pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

czwartek, 17 kwietnia 2014

BABKA ZEBRA Z ORANŻADĄ

Składniki

5 jajek
1 1/2 szklanki cukru
2 1/2 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szklanka oleju
3/4szklanki białej oranżady
1 łyżeczka aromatu rumowego lub arakowego
2 - 3 łyżki kakao
2 - 3 łyżki mąki pszennej do ciasta białego

Wykonanie:  
Jajka ubijamy robotem recznym z cukrem na puszysty krem.
Wsypujemy porcjami mąkę z proszkiem do pieczenia i miksujemy robotem ręcznym, ale juz na zmniejszonych obrotach.
Wlewamy porcjami olej, aromat i miksujemy. Następnie wlewamy wąskim strumieniem oranżadę, dalej miksujemy na małych obrotach.
Gdy składniki połączą się dzielimy ciasto na 2 równe części. Do jednej części dajemy 2 - 3 łyżki kakao, do drugiej 2 -3 łyżki mąki i mieszamy na jednolite masy. 
Na środek dna tortownicy wlewamy na przemian po 3 łyżki obu ciast, aż do ich wyczerpania ( nie czekamy aż ciasto dokładnie zejdzie z łyżki, gdyż wydłuża to czas rozlewania się ciasta po dnie tortownicy, a czynność ta powinna być wykonana raczej w miarę szybko).
Pieczemy w nagrzanym do temp. 180°C piekarniku ok. 45 minut. 

 Ciasto Zebra

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz