pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

poniedziałek, 18 marca 2013

CIASTO MIĘTUSEK

Dostałam od koleżanki przepis na ciasto miętusek  i podzielę się z wami przepisem.           Ciasto:7 jaj,4 łyżki mąki pszennej,5 łyżek mąki ziemniaczanej,1/2 szk.cukru,2 łyżeczki proszku do pieczenia,2 łyżki kakao.      Krem:1l śmietany 30%,4 śmietan-fixy,1/2 szk.cukru pudru,2 op.landrynek miętowych,3 łyżki żelatyny,2 tabliczki czekolady,1 kieliszek wódki.         Wykonanie:Białka ubij na sztywną pianę,dodaj cukier,ubijaj dodaj żółtka nadal ubijając.Delikatnie mieszając dodaj mąki i proszek do pieczenia i kakao.Wyłóż na blachę i piec 40 min. w temp.170C.Po upieczeniu wystudź i przekrój na pół.  Krem:Landrynki rozpuść w niewielkiej ilości wody i ostudź.Odlej 1/4 syropu dodaj wódkę i skrop płynem obie części ciasta.Śmietanę ubij dodaj cukier, śmietan-fixsy i żelatynę.Nadal ubijając wlewaj po łyżce syropu z landrynek i dodaj 1,5 tabliczki czekolady. Wymieszaj.2/3 kremu rozsmaruj na dolnej części ciasta przykryj drugą połową. Wierzch ciasta posmaruj resztą kremu i posyp startą czekoladą.SMACZNEGO.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz