pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

czwartek, 28 marca 2013

MAZUREK MAKOWO-MIGDAŁOWY

Mazurek na święta raczej nie można  bez niego rozpocząć świętowania więc należy go przygotować.               Ciasto:25 dag mąki,25 dag masła,5 łyżek cukru pudru,3 żółtka ugotowane na twardo.          Masa:20 dag  maku, 1 łyżka mąki ziemniaczanej,1 łyżka bułki tartej, 1/2 szk. cukru, 3 jajka, 1/4 szk.mleka,1/4 łyżeczki sody,10 dag migdałów,aromat migdałowy,garść rodzynek,lukier lub polewa czekoladowa.               Wykonanie:Mąkę,cukier,,masło i żółtka posiekaj i wrób na gładkie ciasto,wstaw do lodówki na 1/2 godz.Ciasto rozwałkuj ,wyklep formę aż po brzegi.Mak sparz i 3x zmiel,żółtka utrzyj z cukrem,dodaj do maku oraz bułkę tartą, mąkę i mleko.Ubij pianę z białek i dodaj do maku oraz aromat,sodę rodzynki i migdały.Delikatnie wymieszaj i rozsmaruj na cieście.Na wierzch połóż  ciasto.Piecz w temp. 180 C ok 30-40 min.Wierzch mazurka makowego warto posypać smażoną skórką pomarańczową pokrojoną w kosteczkę.Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz