pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

piątek, 8 marca 2013

PTYSIE

A może by zaszaleć na dzień kobiet i zrobić pyszne ptysie?
1 szklanka mąki,
100 g masła,
1 szklanka wody,
szczypta soli,
4 jajka,
250 g śmietany kremówki,
2 łyżki cukru pudru,
brzoskwinie z puszki,
cukier puder do obsypania,
1 opakowanie fiks do zagęszczania śmietany.
Wykonanie:

Wodę zagotować z masłem i szczyptą soli, dodać przesianą mąkę i energicznie mieszając chwilę gotować.

Ciasto jest gotowe, gdy odstaje od ścianek rondelka i zwija się w kulkę.

Ciasto lekko wystudzić i dodawać po jednym całym jajku, ciągle miksując, aż powstanie gładka, lśniąca masa.

Piekarnik nagrzać do 200 stopni.

Blachę wyłożyć papierem do pieczenia.

Formować łyżką kulki z ciasta i układać na blasze, w odstępach - gdyż ciasto urośnie.

Piec około pół godziny, ptysie zostawić w wyłączonym piekarniku na około 10 minut.

Wystudzić i przekroić na pół.

Śmietanę ubić z 2 łyżkami cukru pudru i fiksem do zagęszczania na sztywno, wypełnić nią spody.

Brzoskwinie odsączyć, pokroić na mniejsze kawałki i ułożyć na bitej śmietanie.

Przykryć wierzchnią częścią ptysia i obsypać cukrem pudrem.
Domowe ptysie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz