pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

poniedziałek, 4 marca 2013

BISZKOPT Z BRZOSKWINIAMI

To jest szybkie i łatwe ciasto.Do tego przepisu nadają się też sezonowe owoce,które są smaczniejsze niż te z puszki.Proporcje są na tortownice.Proponuję przed podaniem ozdobić ciasto kleksem bitej śmietany. SKŁADNIKI:3/4 szklanki mąki, 3 jajka, 1/2 szklanki cukru, płaska łyżeczka proszku do pieczenia, mały słoiczek konfitury brzoskwiniowej, puszka brzoskwiń w syropie, galaretka brzoskwiniowa. WYKONANIE: Przygotować galaretkę brzoskwiniową w/g przepisu na opakowaniu, tylko zamiast wody dodać syrop pozostały po odsączeniu brzoskwiń (jeżeli będzie go za mało, uzupełnić wodą) i odstawić do lekkiego stężenia. Białka oddzielić od żółtek. Żółtka utrzeć z cukrem na kremową masę, dodać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia. Całość zmiksować. Białka ubić na sztywną pianę i delikatnie połączyć z ciastem. Biszkopt piec w piekarniku w temperaturze 170 stopni około 30 minut. Wystudzony posmarować brzoskwiniową konfiturą, na niej ułożyć pokrojone brzoskwinie i zalać tężejącą galaretką. Wstawić do lodówki na pół godziny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz