pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

czwartek, 21 lutego 2013

CIASTO PIJAK

Moja propozycja na dziś to ciasto pijak hmm już mi ślinka cieknie na samą myśl. SKŁADNIKI NA CIASTO:25 dag suchego maku,25 dag wiórek kokosowych,25 dag cukru, 9 białek,1 łyżka płaska amoniaku. Ubić pianę na sztywno dodać cukier cały czas ubijając następnie dodać mak,kokos i amoniak.Upiec w temp.170 C ok 35-40min. MASA DO CIASTA:1/2l mleka,2 łyżki mąki pszennej,2 łyżki mąki ziemniaczanej,7 żółtek,3/4 szk.cukru pudru.1 kostka masła. Z 1/2l mleka odlać 1/2 szk.mleka dodać obydwie mąki i żółtka, wlać do gotującego się mleka wystudzić.Masło utrzeć dodać cukier i powoli dodawać wystudzony budyń.Na ciasto wykładamy masę na masę kładziemy biszkopty namoczone w wódce i na koniec polewamy polewą.Przepis na polewę jest podany kilka przepisów wyżej.Życzę smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz