pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

środa, 27 lutego 2013

KORA DĘBU

Uwielbiam ciasto kora dębu jest trochę pracy przy nim ale warto poświęcić czas. Składniki na ciasto:8 białek,3 żółtka,1 szkl.cukru,1 łyżka mąki,1 łyżeczka proszku do pieczenia,10 dag rodzynek,10 dag wiórek kokosowych,10 dag orzechów siekanych,10 dag orzechów mielonych. Białka ubić na sztywno,dodać cukier,3 żółtka i resztę składników.Upiec placek w temp.170C ok 40-45 min. MASA:Brzoskwinie w puszce,2 budynie śmietankowe większa porcja,1 łyżka mąki,1 cukier waniliowy, 5 żółtek, kostka masła, 2 galaretki pomarańczowe, 2 paczki delicji lub 40 dag. WYKONANIE:2szkl soku z brzoskwiń(jeśli nie będzie to dolać wody)zagotować,w 1,5 szkl.wody rozrobić budyń,mąkę i żółtka(5 szt.)Wlać do gotującego się soku ciągle mieszając ugotować budyń.Do lekko przestudzonego dodać masło połączyć. Na placek położyć połowę masy na to delicje czekoladą do dołu następnie drugą połowę masy na masę kładziemy pokrojone brzoskwinie w paski a na wierzch zalewamy galaretką.SMACZNEGO.

2 komentarze:

  1. to ciasto bardzo efektownie wyglada i od dawna mam na nie chęć tylko trochę z nim roboty:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak zgadza się jest trochę pracy ale za to efekt cię zadowoli a smak zaskoczy.Polecam go bo jest pychotka nawet gdy upiekłam go okazyjnie koleżance to była zachwycona.:-D

    OdpowiedzUsuń