pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

poniedziałek, 25 lutego 2013

PLACEK "RAFAELLO

Piekłam ostatnio pyszne ciasto raffaello po południu do kawki jak znalazł. BISZKOPT:6 jajek, 6 łyżek cukru kryształu,6 łyżek mąki,1 łyżeczka proszku do pieczenia. Ubić białka na sztywno,dodać żółtka,cukier ubijać na końcu dodać mąkę z proszkiem.Piec w temp.170 C ok 45 min.1 kg jabłek szara reneta usmażyć dodać galaretkę dowolny smak. MASA: 2 kubeczki śmietany 30%, 2 śnieżki, tabliczka białej czekolady,1/2szk.adwocata,2 łyżki cukru pudru,mała paczka biszkoptów,wiórka kokosowe. Wykonanie: śmietanę ubić na sztywno,dodać śnieżkę,cukier,starta czekoladę(1/3 czekolady zostawić do posypania na wierzch)adwocata,pokruszone biszkopty.Na upieczony biszkopt wyłożyć jabłka a na jabłka masę rafaello wierzch ciasta posypać startą czekoladą i wiórkami kokosowymi.SMACZNEGO.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz