pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

środa, 16 kwietnia 2014

SERNIK KOKOSOWY Z NUTĄ IMBIRU

Składniki:
  Na spód:
   -200g mlecznej czekolady
   -50g niesolonego masła
   -80g pokruszonych herbatników
  Na masę serową:
   -500g naturalnego twarogu z wiaderka
   -150ml mleczka kokosowego
   -1 i 1/2 szkl cukru pudru
   -3 łyżki soku świeżo wyciśniętego z imbiru
   -1 i 1/2 szkl wiórek kokosowych
   -400ml śmietany kremówki 30%
   -7 płaskich łyżeczek żelatyny
   -1/4 szkl ciepłego mleka
  Ponadto:
   -Wiórki kokosowe na wierzch ciasta
Sposób wykonania:
     Czekoladę łamiemy na małe kawałki i rozpuszczamy
w kąpieli wodnej wraz z masłem. Do roztopionej czekolady
dodajemy pokruszone herbatniki, dokładnie mieszamy i
wykładamy na dno formy wyłożonej papierem do pieczenia
i rozprowadzamy równomiernie. Wstawiamy do lodówki.
   Śmietanę ubijamy na sztywno i odstawiamy. Do miksera
wkładamy twaróg, dodajemy mleczko i wiórki kokosowe,
sok imbirowy i cukier puder dokładnie miksujemy. Żelatynę
rozpuszczamy dokładnie w ciepłym mleku i dodajemy ją
do masy serowej całość jeszcze przez chwilę miksujemy.
Zdejmujemy miskę z miksera i dodajemy do masy prędzej
ubitą śmietanę i delikatnie mieszamy całość łyżką, gotową
masę przekładamy na spód czekoladowy z herbatnikami
i wstawiamy na kilka godzin do lodówki, najlepiej na noc.
Przed podaniem posypujemy wierzch ciasta wiórkami
kokosowymi. Sernik kokosowo imbirowy (3).JPG

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz