pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

poniedziałek, 14 kwietnia 2014

ROLADA Z NADZIENIEM JABŁKOWO-BRZOSKWINIOWYM

Składniki:

Ciasto:

4 jajka,
3/4 szklanki mąki,
4 łyżki mąki ziemniaczanej,
3/4 szklanki cukru,
2 łyżki soku z cytryny,
płaska łyżeczka proszku do pieczenia,
2 łyżeczki cukru waniliowego.

Nadzienie:

puszka brzoskwiń,
1 kg jabłek,
1 opakowanie galaretki brzoskwiniowej,
3 łyżki cukru,
1 torebka cukru waniliowego,
pół łyżeczki cynamonu,
cukier puder do posypania.

Wykonanie:

Białka ubić na sztywną pianę z połową cukru.

Żółtka utrzeć z pozostałym cukrem, cukrem waniliowym i sokiem z cytryny.

Obie masy delikatnie połączyć.

Dodać mąkę pszenną, ziemniaczaną, proszek do pieczenia.

Wszystkie składniki dokładnie wymieszać.

Piekarnik nagrzać do 180 stopni.

Przygotować blachę (ja użyłam tej, która znajduje się na wyposażeniu piekarnika), wyłożyć papierem do pieczenia.

Na tak przygotowaną blachę wylać ciasto i równomiernie rozprowadzić.

Piec 15 minut.

Jabłka obrać, pokroić w cząstki, dodać cukier i dusić na wolnym ogniu aż się rozpadną i wyparuje z nich nadmiar wody.

Wsypać galaretkę i mieszać aż się rozpuści.

Dodać brzoskwinie pokrojone w drobną kostkę, cynamon i cukier waniliowy.

Wymieszać.

Odstawić do wystygnięcia.

Upieczony biszkopt przykryć wilgotną ściereczką, odwrócić, usunąć papier, a ciasto zwinąć razem ze ściereczką.

Gdy biszkopt przestygnie, należy go rozwinąć i posmarować nadzieniem jabłkowo- brzoskwiniowym.

Ponownie zwinąć i przed podaniem posypać cukrem pudrem. Rolada z nadzieniem jabłkowo- brzoskwiniowym

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz