pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

wtorek, 19 lutego 2013

WYSTRZAŁOWE CIASTO BEZ PIECZENIA

Dziś proponuję ciasto bez pieczenia.SKŁADNIKI:2 op.andrutów,po 45 dag gotowych kremów czekoladowo-mlecznego lub czekoladowego,3 serki waniliowe(po 14 dag),1/2l śmietanki 30%,galaretka w zależności jakich owoców użyjemy dopasujmy kolor,owoce(ananas lub brzoskwinie z puszki,wiśnie z kompotu)galaretka cytrynowa. WYKONANIE:Andruty rozwałkujemy na miazgę,wsypujemy do kremów czekoladowych,mieszamy.Masę wykładamy do formy wyłożonej folią spożywczą,odstawiamy do lodówki.Galaretki przygotowujemy osobno ale cytrynową rozpuszczamy w mniejszej ilości wody np.w szklance.Studzimy.Śmietankę ubijamy na sztywno dodajemy galaretkę cytrynową i serki waniliowe.Mieszamy i wylewamy na masę. Odstawiamy do stężenia.Owoce układamy na kremie cytrynowym,zalewamy galaretką i wkładamy do lodówki aby stężało.Smacznego życzę i miłego smakowania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz