pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

wtorek, 26 listopada 2013

CIASTO CZEKOLADOWE

Trafiłam na szybkie i łatwe ciasto Pauliny Młynarskiej wypróbowałam i jestem zachwycona.Sprawdza się na szybkie ciasto dla niespodziewanych gości. 

Składniki

  • 3 tabliczki ciemnej czekolady
  • pół kostki masła
  • pół szklanki cukru
  • 5 jajek
  • pół szklanki mielonych migdałów
  • 3 łyżki stołowe mąki
  • paczka cukru waniliowego lub łyżeczka esencji waniliowej
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli  

  • Składniki

    • 3 tabliczki ciemnej czekolady
    • pół kostki masła
    • pół szklanki cukru
    • 5 jajek
    • pół szklanki mielonych migdałów
    • 3 łyżki stołowe mąki
    • paczka cukru waniliowego lub łyżeczka esencji waniliowej
    • pół łyżeczki proszku do pieczenia
    • szczypta soli

     Przygotowanie:

    • 1
      Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej wraz z masłem i cukrem, mieszając, tak by powstała jednolita masa. Białka ubić na sztywną pianę.
    • 2
      Część (1/4) masy czekoladowej zostawić (będzie potrzebna jako polewa), resztę połączyć (za pomocą miksera lub energicznie mieszając) najpierw z żółtkami, mąką, migdałami, wanilią, proszkiem i solą, a potem z ubitymi białkami (mieszając delikatnie, by nie opadły). Wlać do wysmarowanej masłem i oprószonej mąką formy. Piec 20 minut w temperaturze 180°C.
    • 3
      Po ostygnięciu ciasta lekko podgrzać pozostałą masę czekoladową i posmarować nią ciasto. Można je ozdobić kolorowymi cukierkami, migdałami, posypką.
    • Smacznego! Ciasto czekoladowe Pauliny Młynarskiej

1 komentarz: