pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

poniedziałek, 11 listopada 2013

CIASTECZKA DYNIOWE Z NUTĄ BIAŁEJ CZEKOLADY

  Sezon na dynię rozpoczęty te ciasteczka potrafią zaskoczyć-zapraszam do spróbowania.

Składniki:

2 ¼ szklanki mąki, łyżeczka proszku do pieczenia, łyżeczka sody spożywczej, łyżeczka cynamonu, ½ łyżeczki soli, ½ szklanki masła, szklanka białego cukru, ½ szklanki brązowego cukru, szklanka zmiksowanej dyni, jajko, łyżeczka ekstraktu z wanilii, 1 ½ szklanki białej czekolady.

Wykonanie:

Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni C. W misce łączymy ze sobą mąkę, sodę, proszek do pieczenia, cynamon i sól. Do oddzielnej miski dodajemy masło i cukier. Wszystko dokładnie mieszamy aż do uzyskania w miarę gładkiej masy. Następnie dodajemy dynię, jajka, ekstrakt z wanilii i wolno miksujemy. Po minucie porcjami dodajemy wcześniej przygotowaną mąkę. Dorzucamy białą czekoladę i delikatnie mieszamy łyżką. Formujemy małe ciastka, które wkładamy do piekarnika i pieczemy przez około 12-13 minut. Ciasteczka z dyni i białej czekolady

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz