pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

piątek, 29 listopada 2013

FALE DUNAJU Z GRUSZKAMI I MUŚNIĘTE GALARETKĄ

Znalazłam ciekawą alternatywę dla fali dunaju z gruszkami i galaretką?Zabrzmiało bardzo intrygująco więc skusiłam się na to cudo ..... muszę przyznać że to działa to jest pyszne cudo!Ale proszę wypróbować samemu zapraszam. 

  • Ciasto:
  • 3/4 kostki masła
  • 1 szklanka cukru
  • 2 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej
  • 4 łyżki mleka
  • 5 jajek
  • 2 płaskie łyżki kakao
  • 3-4 gruszki
  • Krem:
  • 2 budynie waniliowe/śmietankowe
  • 3 szklanki mleka
  • kostka masła
  • Dodatkowo:
  • 2 galaretki wiśniowe
  • polewa czekoladowa
> 6 os. > 60 min łatwe tanie

Przygotowanie

  1. Ciasto: masło ucieramy z cukrem na gładka masę. Dodajemy po 1 jajku dalej ucierając. Następnie dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia oraz mleko i esencję waniliową. Połowę masy przekładamy na blachę 20 x 35 cm wyłożoną papierem. Do drugiej części masy dodajemy kakao i dokładnie mieszamy. Masę kakaową wykładamy na wierzch jasnej. Gruszki kroimy na duże kawałki (ósemki) i układamy na cieście (trzeba je wcisnąć w ciasto). Pieczemy ok. 30 min w temp 180 stopni C.

  2. Galaretki rozpuszczamy w niecałym litrze wody. Studzimy. Lekko tężejącą galaretkę wylewamy na wierzch upieczonego i wystudzonego ciasta. Dobrze jest "pomóc" galaretce dostać się w szpary pomiędzy gruszki a ciasto (gruszki podczas pieczenia nieco się kurczą). Wstawiamy do lodówki.


  3. Budynie gotujemy w 3 szklankach mleka. Studzimy. Masło ucieramy na puszysto, dodajemy po łyżce zimnego budyniu. Ucieramy na gładką masę. Masę budyniową wykładamy na galaretkę. Dekorujemy polewą. Wstawiamy do lodówki na co najmniej 2 godziny.
    Desery

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz