pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

sobota, 16 lutego 2013

ROLADA MAKOWA NA KRUCHYM CIEŚCIE

Proponuję pyszną roladę makową zawsze się udaje i jest pyszna. CIASTO: 1,5 kostki margaryny,1 szk. cukru pudru, 8 żółtek, ok. 85 dag mąki,szczypta soli,2,5 łyżeczki proszku do pieczenia,1/2szk.śmietany. MASA MAKOWA:1/2 kg maku,1 1/4 szk.cukru,łyżka miodu,rodzynki,skórka pomarańczowa kandyzowana,1/2 kosti margaryny,kilka kropli olejku migdałowego 2 łyżki bułki tartej. WYKONANIE:Masa makowa:mak sparzamy,osączamy,mieszamy z cukrem.Trzykrotnie mielimy.Margarynę roztapiamy,wlewamy do maku.Dodajemy bułkę tartą,olejek,miód,rodzynki i skórkę z pomarańczy.Studzimy.Białka ubijamy na sztywną pianę dodajemy do maku.CIASTO:składniki zagniatamy,rozwałkujemy na prostokąty smarujemy masą makowa i zwijamy. Zwijamy w papier do pieczenia wtedy rolada nie rozejdzie się. PIEC ok.45 min w nagrzanym piekarniku do temp.160 C.Polecam i zapraszam do przetestowania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz