pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

piątek, 29 marca 2013

SERNIK CZEKOLADOWO-ORZECHOWY

Moja propozycja na dziś to sernik czekoladowo-orzechowy.Na święta to rarytas więc warto spróbować.                       Składniki:1/2 szk. siekanych orzechów włoskich(lepiej zmielić),15 czekoladowych wafelków,1 łyżka oleju (zamiast oleju dałam masło i należy podgrzać aby się trochę rozpuściło),1 łyżka kawy rozpuszczalnej,1 łyżka gorącej wody,750 g sera tłustego 3x mielony,3/4 szk. kakao,200 g brązowego cukr150 g białego cukru,1/2 szk.nutelli,2 łyżki skrobi kukurydzianej,szczypta soli,3 jajka,1 łyżka masła.             Wykonanie:Blenderem miksuj 1/4 szk. orzechów z 1 łyżką brązowego cukru,pokruszonymi wafelkami i olejem aż masa będzie wilgotna.Blaszkę  wysmaruj masłem i wyłóż masą z wafelków.W łyżce wody rozpuścić kawę.Zmiksuj ser i dodaj do niego rozpuszczoną kawę, kakao,brązowy i biały cukier,nutellę,skrobię kukurydzianą i sól.Dokładnie wymieszaj.Dodaj jajka i ponownie zmiksuj.Wyłóż na masę z wafelków.Tortownicę owiń folią aluminiową.Głęboką blachę napełnij do połowy wrzątkiem,ustaw na niej tortownicę i piec 60 min. w temp. 180 C. Uchyl drzwi piekarnika i wystudź sernik.Posyp resztą orzechów i polej polewą. Smacznego.
u,

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz