pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

poniedziałek, 29 kwietnia 2013

CIASTO BAKALIOWO-OWOCOWE

Pyszne ciasto bakaliowo-owocowe jest szybkie i łatwe na długo zachowuje świeżość tylko jest jeden szkopuł-bardzo szybko znika.

2 szklanki mąki,
  3/4szklanki cukru,
6 jajek,
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia,
1  łyżeczka cynamonu,
 3/4szklanki oleju,
1  łyżeczka kawy,
po 100g orzechów włoskich i rodzynek,
po 50g śliwek suszonych, daktyli,
5 suszonych fig,
2 banany,
4 jabłka,
tłuszcz i bułka tarta do wysmarowania formy.
Wykonanie:

Jaja ubić z cukrem za pomocą miksera na puszystą masę.

Powoli dodawać olej ciągle miksując.

Dodać mąkę, proszek do pieczenia, cynamon, kawę.

Składniki połączyć za pomocą miksera.

Rodzynki sparzyć.

Śliwki, daktyle, figi pokroić.

Jabłka i banany pokroić na pół plasterki.

Orzechy rozdrobnić na mniejsze kawałki.

Bakalie, jabłka, banany wymieszać z ciastem.

Blachę wysmarowaną tłuszczem i posypaną bułką tartą wypełnić ciastem.

Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni około 50 minut.
Ciasto bakaliowo-owocowe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz