pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

środa, 3 kwietnia 2013

BUDYNIOWY MURZYNEK

Ciasto jest bardzo lekkie i smaczne        Ciasto:6 jajek,1 3/4 szk. cukru pudru,5 łyżek kakao,7 dag orzechów włoskich,1/2 łyżeczki proszku do pieczenia,1 łyżka mąki                             Krem:250 ml mleka budyń waniliowy, 1 żółtko,25 dag masła,1 2/3 szk.cukru pudru,herbatniki maślane.                     Wykonanie:Białka ubij ,dodaj utarte żółtka utarte z cukrem,dodaj przesiane kakao i zmielone orzechy zmieszane z proszkiem i mąką.Ciasto picz 30 min w temp.180 C.Z mleka i proszku budyniowego ugotuj gęsty budyń.Mieszając dodaj żółtko,masło utrzyj z cukrem i zmiksuj z wystudzonym budyniem.Dno wyłóż herbatnikami .Uzyskanym budyniem posmaruj herbatniki.Połóż ciemne ciasto i połóż masę Na wierzchu ułóż ciasteczka maślane i posyp cukrem pudrem.Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz