pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

piątek, 5 kwietnia 2013

MANDARYNKOWA PIANKA

Ciasto jest lekkie i delikatne i bardzo smakowite.                  Ciasto:1/2 szk. mąki pszennej,1 łyżka mąki ziemniaczanej,4 jajka, 2/3 szk.cukru,1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia.                       Krem:cytryna,9 łyżeczek żelatyny,10 mandarynek, 1  1/2 l jogurtu naturalnego,1/3 szk. cukru,2 łyżki cukru waniliowego,4 łyżki likieru morelowego,75 ml kremówki.             Wykonanie:Oddziel żółtka od białek ubij białka na sztywno,dodaj żółtka następnie mąki wymieszane z proszkiem i delikatnie wymieszaj.Piec 20 min w temp. 200 C 5 mandarynek obierz,przelej wrzątkiem usuń białe błonki i pokrój w kosteczkę.Z cytryny wyciśnij sok.Żelatynę namocz w niewielkiej ilości wody i podgrzej aby się rozpuściła.Jogurt wymieszaj z cukrem waniliowym,likierem,sokiem z cytryny i cukrem.Delikatnie połącz z przestudzoną żelatyną.Schładzaj 20 min.Kremówkę ubijaj na sztywno i połącz z tężejącą masą jogurtową i  mandarynkami pokrojonymi w kosteczkę.Masę przełóż na biszkopt i udekoruj mandarynkami.Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz