pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

poniedziałek, 15 kwietnia 2013

CIASTO Z MALINAMI

Składniki: 1 szl. cukru, 4 jajka, 1/2 szk.oleju, 1,5 szk. mąki pszennej, 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia, olejek cytrynowy,1 szk. malin,                   Wykonanie: jajka ubij z cukrem na puszystą masę,dodaj olej, mąkę z proszkiem i na koniec olejek,cały czas mieszjąc. Ciasto wlej do formy a na wierzchu ułóż maliny oprószone mąką(aby nie opadły na dno)Piecz ok 45 min w temp. 180 C.Smacznego.Zamiast malin można dać wiśnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz