pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

czwartek, 25 kwietnia 2013

CIASTO WIŚNIOWE Z BUDYNIEM


25 dag margaryny,
¾ szklanki cukru,
0,20 dag masła,
6 jajek,
2 szklanki mąki,
2 łyżeczki proszku do pieczenia,
500 ml mleka,
2 łyżki kakao,
pół kg wiśni bez pestek mrożonych lub z kompotu,
1 budyń,
2 łyżki cukru,
tabliczka mlecznej czekolady,
3 łyżki wiśniówki,
3 łyżki mleka.

Tłuszcz i bułka tarta do wysmarowania formy.
Wykonanie:

Margarynę utrzeć z ¾ szklanki cukru na puszystą masę, dodać jajka, przesianą mąkę, proszek do pieczenia i pół szklanki mleka.

Masę dokładnie wymieszać łyżką i podzielić na dwie części.

Jedną część wyłożyć na dno blachy uprzednio posmarowanej tłuszczem i posypanej bułką tartą.

Do drugiej części dodać kakao i wiśniówkę i wyłożyć na jasną część ciasta.

Mrożone wiśnie rozmrozić a te z kompotu odsączyć z soku i rozłożyć je równomiernie na cieście i lekko wcisnąć do środka.

Ciasto piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni około 45 minut.

Budyń ugotować z resztą mleka i dwoma łyżkami cukru, wystudzić i utrzeć z masłem na gładki krem.

Krem budyniowy rozsmarować na upieczonym cieście.

Czekoladę pokruszyć i rozpuścić z trzema łyżkami mleka.

Polewę rozprowadzić na wystudzonym cieście i wstawić do lodówki do zastygnięcia.
Ciasto wiśniowo-budyniowe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz