pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

wtorek, 23 kwietnia 2013

BRZOSKWINIOWE FALE DUNAJU

Fale dunaju w owocowym wydaniu to ciekawsza wersja i miła osłoda na popołudnie.                            Ciasto:250 g masła,1 szk.cukru, cukier waniliowy,6 jajek, 2,5 szk mąki pszennej, 1 łyżka mąki ziemniaczanej, 2 łyżeczki proszku do pieczenia,aromat rumowy,3 łyżki kakao,4 łyżki mleka.              Masło z cukrem   i cukrem waniliowym utrzeć na gładką masę,następnie dodawać po żółtku a na koniec mąki i ubitą pianę z białek.Dodać aromat rumowy-ciasto podzielić na dwie części do pierwszej dodać kakao i razem z mlekiem dokładnie wymieszać.Na blaszkę wyłożyć ciemne ciasto  i przykryć je warstwą ciasta ciemnego a na wierzch rozsypać pokrojone na kawałeczki brzoskwinie.Lekko je docisnąć aby powstały fale.Piec w temp.180 C ok 40 min.       Krem:2 szk. mleka ,op. budyniu śmietankowego,7 łyżek cukru, g masła.              W szk. mleka rozrobić budyń resztę zagotować z cukrem i wlać rozrobiony budyń wystudzić. Masło utrzeć i dodawać zimny budyń można dodać kilka kropel cytryny.Masę wyłożyć na ciasto wierzch polać polewą lub roztopioną czekoladą.Smacznego.
250

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz