pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

czwartek, 18 kwietnia 2013

CIASTO ŻURAWINOWE

Żurawina to owoc bogaty w witaminy ma właściwości lecznicze dlaczego więc nie wypróbować go w cieście!

20 dag mąki,
1/2 kostki masła,
4 żółtka,
2 łyżki cukru,
1 łyżeczka proszku do pieczenia,
cukier waniliowy,
40 dag suszonej żurawiny,
3 żółtka,
1/2 szklanki cukru,
6 dag mąki,
3 białka,
szczypta soli,
1 łyżka cukru pudru
bułka tarta i tłuszcz do wysmarowania formy.Wykonanie:


Przesianą mąkę poszatkować z masłem i proszkiem do pieczenia.

4 żółtka utrzeć z dwoma łyżkami cukru i cukrem waniliowym.

Masę dodać do mąki i szybko zagnieść ciasto.

Ciasto zawinąć w ściereczkę i włożyć do lodówki na pół godziny.

Następnie rozwałkować na cienki placek i wyłożyć nim formę, uprzednio posmarowaną tłuszczem i posypaną bułką tartą.

Krótko podpiec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni.

Białka ubić na sztywną pianę z dodatkiem szczypty soli.

3 żółtka utrzeć z 0,5 szklanki cukru i mąką.

Masę dodać do piany, dołożyć też żurawinę (10 dag odłożyć do dekoracji) i delikatnie wymieszać.

Przygotowaną masę żurawinową wyłożyć na lekko podpieczony placek.

Piec w piekarniku nagrzanym do 160 stopni około 40 minut.

Upieczone ciasto udekorować żurawinami i posypać cukrem pudrem.

Zamiast cukru pudru możesz przygotować lukier.

Ciasto żurawinowe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz