pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

niedziela, 7 kwietnia 2013

BABKA ZEBRA

Babka zebra ciekawie wygląda w środku ale to od nas zależy jej fantazyjny wzór.                 Składniki:3 jajka, 2 1/2 szk. mąki, 1 szk. cukru kryształu, 1 szk. wody, 3/4 szl. oleju, 3 łyżeczki proszku do pieczenia, 3 łyżki kakao, olejek migdałowy, 3 łyżki mąki dodatkowo.           Wykonanie:Jajka ubić z cukrem bardzo dokładnie, dodać wodę, olej, mąkę z proszkiem,olejek. Podzielić na 2 części do jednej dodać kakao do drugiej mąkę.Wlewać na blaszkę kolejno 3 łyżki jasnego 3 łyżki ciemnego i tak na przemian. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz