pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

niedziela, 25 sierpnia 2013

TORCIK ŚMIETANOWO-JOGURTOWY

Składniki:

Ciasto:

0,5 szklanki mąki,
0,5 szklanki wody,
2 jajka,
5 dag masła lub margaryny,
szczypta soli.

Masa:

jogurt naturalny (duży – 390 g),
szklanka kremówki,
1/3 szklanki cukru,
1,5 opakowania galaretki (ananasowa, brzoskwiniowa),
puszka brzoskwiń,
puszka ananasów.

Bułka tarta i tłuszcz do tortownicy.

Wykonanie:

Zagotować pół szklanki wody z masłem lub margaryną, dodać szczyptę soli i mąkę.

Nie zdejmując z ognia, mieszać energicznie, aż masa zacznie zwijać się w kulkę.

Odstawić do ostygnięcia.

Masę przełożyć do miski i dodawać po jednym jajku, ciągle miksując.

Przygotować tortownicę smarując ją tłuszczem i posypując bułką tartą.

Wyłożyć do niej masę i piec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni około 35 minut.

Owoce odsączyć, a soki wymieszać ze sobą.

Galaretkę zalać szklanką wymieszanych soków, dodać cukier i podgrzewać aż składniki się rozpuszczą.

Do ciepłej galaretki dodać jogurt i pokrojone owoce (część zostawić do dekoracji).

Kremówkę ubić na sztywno i dodać do jogurtowej masy.

Odstawić do lodówki od czasu do czasu mieszać, sprawdzając czy masa tężeje.

Jeżeli zaczyna gęstnieć, wlać ją na spód ciasta i wstawić do lodówki.

Przed podaniem udekorować pozostawionymi owocami. Torcik śmietanowo- jogurtowy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz