pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

poniedziałek, 12 sierpnia 2013

PANNA COTTA Z GALARETKĄ

Panna cotta to deser do popołudniowej kawki hm.. ślinka cieknie.                                                           Składniki:2-3 gruszki z kompotu, 2 brzoskwinie z syropu, 2 szkl, kremówki, 2 galaretki truskawkowe, niepełna szkl. mleka, 3 łyżki cukru pudru, 3 łyżeczki żelatyny, laska wanilii.                            Wykonanie:                                                                                                      Galaretki rozpuścić w 1/2 litra wody(czyli połowie ilości podanej na op.)  Owoce pokrój  w kostkę wymieszaj z galaretką przelej do formy i wstaw do lodówki.Śmietankę i mleko wlej do garnka dodać cukier i wanilię ,mocno podgrzać ale nie gotować.Dodać  żelatynę wymieszać i wystudzić.Usunąć kawałki wanilii, przelać na galaretkę i schłodzić.Smacznego.      

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz