pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

środa, 14 sierpnia 2013

ŚMIETANKOWY SALCESON

Składniki:

1l śmietanki 30%,
5 łyżek cukru pudru,
2 cukry waniliowe,
2 galaretki o różnych kolorach,
6 łyżek żelatyny,
owoce z puszki (np. brzoskwinie, morele, ananasy ).

Wykonanie:

Przygotować galaretki (każdą oddzielnie ) z połowy ilości wody jaka jest podana w przepisie.

Galaretki odstawić do stężenia, a następnie pokroić w kostkę.

Śmietankę ubić z cukrem pudrem i cukrem waniliowym na sztywno.

Do żelatyny dodać niewielką ilość zimnej wody a następnie wstawić ją do gorącej kąpieli ciągle mieszając aż się rozpuści.

Ciepłą wlać do ubitej śmietanki, delikatnie wymieszać, a następnie dodać pokrojoną galaretkę i owoce.

Wszystko przelać do tortownicy i wstawić do lodówki na około godzinę. Deser śmietankowy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz