pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

piątek, 25 października 2013

JABŁECZNIK Z BRZOSKWINIAMI

Składniki:  
30 dag mąki 
15 dag masła 
160 g cukru 
1 jajko  
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
Mąkę przesiać i wymieszać z proszkiem do pieczenia. Dodać cukier,masło,jajko i wszystko wymieszać zagnieść na jednolite ciasto.
Dodatkowo: 
4 duże jabłka 
puszka brzoskwiń 
garść rodzynek 
Pianka: 
3 białka 
4 łyżki cukru 
1 łyżka mąki ziemniaczanej 
Jabłka obrać i zetrzeć  na tarce o dużych  oczkach.Brzoskwinie odsączyć i pokroić na mniejsze kawałki.
Białka ubić na sztywną pianę dodać cukier, mąkę ziemniaczaną .Ciasto wyłożyć do tortownicy na ciasto wyłożyć jabłka oraz brzoskwinie i rozsypać rodzynki.Pianę z białek przełożyć do szprycy i  dekoracyjnie wyciskać na owocach. Piec ok. 40 min. w temp. 180 C.Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz