pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

sobota, 12 października 2013

CIASTO Z ALKOHOLEM

Ciasto smaczne i efektowne ale proponuję zastąpić rurki  biszkoptami.Ja wykorzystałam rurki waflowe ale one pod wpływem wilgoci zrobiły się lekko ciągnące, co nie wszystkim musi smakować.
Biszkopt: 
4 jajka 
1/2 szkl. cukru 
1/2 szkl. mąki tortowej 
1/2 szkl. mąki ziemniaczanej 
czubata łyżeczka proszku do pieczenia  
2 łyżki kakao 
1 łyżka oleju 
1 łyżka octu 
2 łyżki spirytusu  
15 dag ryrek waflowych 
Białka ubić na sztywną pianę  , dodać cukier, żółtka utrzeć z octem i olejem, następnie dodać do białek i ubijać.Do masy dodać obydwie mąki z proszkiem Dwie blaszki wyłożyć papierem. Do pierwszej blaszki wlać 2/3 cista  i piec 15- 20 min. w temp. 180 C .Do pozostałego ciasta wlać spirytus wymieszany z kakao i delikatnie wymieszać.Ciasto wlać na  drugą blaszkę  i na wierzchu ciasta rozłożyć rurki waflowe.Ciasto piec ok 15-20 min. w temp. 180 C
Masa śmietanowa: 
1/2 l śmietany 30 % 
szkl. likieru pomarańczowego  
8 łyżeczek żelatyny spożywczej bez gotowania
Jasne ciasto skropić likierem pomarańczowym, do pozostałego likieru wsypać żelatynę ,wymieszać aby się rozpuściła. Śmietanę ubić na sztywno i połączyć z likierem pomarańczowym z żelatyną.Masę wylać na jasny biszkopt i wstawić do lodówki.Na schłodzonej masie śmietanowej położyć ciemny biszkopt z rurkami tak by rurki stanowiły wierzch ciasta.
Polewa czekoladowa: 
szkl. mocnego likieru czekoladowego 
2 łyżeczki żelatyny spożywczej bez gotowania 
ćwierć szkl. gorącej wody
W gorącej wodzie rozpuścić żelatynę lekko przestudzić a następnie połączyć z likierem czekoladowym.Tak przygotowaną,gęstniejącą polewę polać wierzch ciasta.Wstawić do lodówki.Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz