pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

piątek, 26 lipca 2013

TARTA Z RABARBAREM I SEREM

Tarta z rabarbarem i serkiem jest aromatyczna , wytrawna po prostu doskonała na tą porę.

Składniki:

Ciasto:

szklanka mąki,
pół kostki masła,
żółtko,
2 łyżki cukru,
pół łyżeczki proszku do pieczenia.

Nadzienie:

70 dag rabarbaru,
szklanka syropu malinowego,
łyżka cukru,
20 dag chudego, białego sera,
łyżka cukru waniliowego,
kopiasta łyżka cukru,
3 łyżki śmietany kremówki.

Kruszonka:

¾ szklanki mąki,
pół kostki masła,
pół szklanki cukru.

Wykonanie:

Mąkę posiekać z masłem.

Dodać cukier, żółtko, śmietanę, proszek do pieczenia i zagnieść ciasto.

Wstawić do lodówki na pół godziny.

Rabarbar obrać z włókien, pokroić, posypać łyżką cukru i zalać syropem malinowym.

Odstawić na pół godziny.

Ser zmiksować z cukrami i śmietaną.

Ciasto rozwałkować na okrągły placek.

Wyłożyć nim formę na tartę, nakłuć widelcem w kilku miejscach.

Piec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni, 8 minut.

Tartę posmarować serkiem, następnie ułożyć rabarbar odsączony z soku malinowego.

Z mąki, masła i cukru zrobić kruszonkę, zagniatając ciasto, aż powstaną grudki.

Posypać nią tartę.


Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni około 40 minut. Tarta z serem i rabarbarem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz