pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

sobota, 20 lipca 2013

TARTA JOGURTOWO-CYTRYNOWA

Składniki:

Ciasto:

25 dag mąki,
10 dag masła,
1 łyżka cukru waniliowego,
1 żółtko,
szczypta soli,
5 dag cukru.

Masa:

skórka starta z 1 cytryny,
½ pełnotłustego jogurtu (bałkański),
3 łyżki soku z cytryny,
400 ml śmietany kremówki,
6 łyżek soku ananasowego,
5-8 krążków ananasa z puszki,
10 dag cukru,
20 g żelatyny.

Wykonanie:

Mąkę zagniatamy z masłem, żółtkiem, solą, cukrem i cukrem waniliowym.

Wyrabiamy ciasto przez około 5 minut, po czym wstawiamy je do lodówki na co najmniej 1 godzinę.

Po wyjęciu ciasta z lodówki odczekujemy 10 minut, a następnie wałkujemy.

Formę (28 cm) smarujemy odrobiną masła i wykładamy ją ciastem.

Nakłuwamy w wielu miejscach spód ciasta widelcem i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na 20 minut.

Mieszamy jogurt z cukrem, skórką i sokiem cytrynowym.

Schłodzoną kremówkę ubijamy na sztywno.

Sok z ananasa podgrzewamy, rozpuszczamy w nim żelatynę, po czym powoli, już po zdjęciu z ognia, dodajemy jogurt.

Wstawiamy do lodówki na 1 godzinę.

Do zastygającego kremu jogurtowego dodajemy bitą śmietanę.

Kruchy spód smarujemy masą i wstawiamy w chłodne miejsce, aby masa zastygła.

Przed podaniem dekorujemy kawałkami ananasa. Tarta jogurtowo - cytrynowa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz