pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

piątek, 19 lipca 2013

SERNIK NA ZIMNO Z JAGODAMI

Składniki:

1 paczka biszkoptów (okrągłych),
40 dag białego sera,
300 ml śmietany 30%,
łyżeczka cukru waniliowego,
0,5 szklanki cukru,
0,5 l jagód,
3 żółtka,
10 g żelatyny,
1 galaretka z owoców leśnych.

Poncz:

0,5 szklanki przegotowanej wody,
3 łyżki soku z cytryny,
1 łyżeczka cukru.

Wykonanie:

Do sera dodać cukier, cukier waniliowy, 3 żółtka i zmiksować na gładką masę.

Żelatynę rozpuścić w małej ilości zimnej wody, następnie podgrzać ją aż się rozpuści.

Ostudzić i połączyć z masą serową.

Śmietanę ubić na sztywno i delikatnie połączyć z serem.

Połowę umytych i przebranych jagód dodać do masy serowej.

Na poncz przygotować pół szklanki przegotowanej, ostudzonej wody, dodać cukier i sok z cytryny.

Biszkoptami wypełnić tortownicę.

Nasączyć je przygotowanym ponczem.

Wyłożyć masę serową.

Na trzy godziny wstawić do lodówki.

Przygotować galaretkę wg przepisu na opakowaniu i odstawić do stężenia.

Sernik wyjąć z lodówki, ułożyć na nim pozostałe jagody i zalać tężejącą galaretką.

Wstawić do lodówki aż galaretka całkowicie stężeje. Sernik na zimno z jagodami

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz