pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

poniedziałek, 15 lipca 2013

MAŚLANKOWY PLACEK Z JAGODAMI

Składniki:

0,5 kg jagód,
1 szklanka maślanki,
2 jaja,
szklanka cukru,
torebka cukru waniliowego,
1/2 szklanki oleju,
2,5 szklanki mąki,
3 łyżeczki proszku do pieczenia.



Kruszonka:

3/4 szklanki mąki,
3/4 szklanki cukru,
1/2 kostki masła.

Wykonanie:

Cukier i jaja ubijamy mikserem dodając szklankę maślanki i olej.

Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia, cukrem waniliowym i dodajemy do ciasta.

Ciasto wkładamy na blachę uprzednio posmarowaną tłuszczem i posypaną
bułką tartą.

Na cieście układamy umyte jagody.

Przygotowanie kruszonki:

Miękkie masło, cukier i mąkę mieszamy tak, aby powstały grudki.

Tak przygotowaną kruszonką posypujemy ciasto.

Pieczemy 50 minut w temperaturze 180 stopni.

Możemy wierzch ciasta posypać cukrem pudrem. Maślankowy placek z jagodami

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz