pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

środa, 17 lipca 2013

BISZKOPT Z TRUSKAWKAMI

Zamiast truskawek można dać maliny.                                                                   Składniki:

2 jaja,
0,5 szklanki mąki,
0,5 szklanki cukru,
1 łyżeczka proszku do pieczenia,
krem do karpatki,
0,5 kg truskawek,
galaretka.

Wykonanie:

Białka ubić na sztywno.

Do białek dodawać jednocześnie mieszając: żółtka, cukier, mąkę i proszek do pieczenia.

Ciasto włożyć do zimnego piekarnika.

Ustawić go na 170 stopni.

Piec około 25 minut.

Krem do karpatki zrobić według przepisu na opakowaniu.

Truskawki pokroić na części.

Po wystudzeniu, na biszkopt wylać zrobiony krem.

Następnie ułożyć na nim truskawki, każdą delikatnie dociskając.

Zrobić galaretkę według przepisu na torebce i tężejącą zalać truskawki.

Ciasto trzymać w lodówce aż do momentu całkowitego stężenia galaretki. Biszkopt z truskawkami

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz