pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

niedziela, 29 września 2013

CIASTO Z GRUSZKĄ I GALARETKĄ

Do ciasta najlepiej wybierać twarde gruszki.Jeśli nie masz ich pod ręką zastąp je jabłkami.Do tego wypieku pasuje również agrestowa galaretka.

 Składniki:
• 3 szklanki mąki,
• 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
• 1 łyżeczka sody oczyszczonej,
• 1 szklanka mleka,
• 1 szklanka cukru,
• 5 gruszek,
• 2 łyżki kakao,
• 4 jajka,
• 1 opakowanie galaretki wiśniowej. 

Wykonanie:
• Białka oddzielić od żółtek u ubić na sztywno. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia oraz sodą oczyszczoną. Margarynę utrzeć z żółtkami oraz cukrem.
•Do powstałej masy jajecznej dodać mąkę z sodą i proszkiem do pieczenia oraz kakao.Wlać mleko.Wszystko zmiksować na jednolitą masę.Na końcu dodać ubitą pianę z białek.Wymieszać.
•Gruszki obrać i pokroić w kostkę. Owoce dodać do masy i wymieszać.Wyłożyć  i piec 60 min. w temp.180 C.Ciasto wystudzić i wylać na nie tężejącą galaretkę.Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz