pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

sobota, 21 września 2013

TIRAMISU

Deser można udekorować kandyzowanymi wiśniami lub czereśniami.

Składniki: 
• 500g śmietany 30%,
• 1 opakowanie cukru waniliowego,
• 500g waniliowego sernika homogenizowanego,
• 1 opakowanie galaretki cytrynowej,
• 1 szklanka zaparzonej kawy rozpuszczalnej, 
• 6 łyżek koniaku,
• 2 opakowania biszkoptów.
• kakao i starta czekolada do posypania,
• kasza manna do formy.

Wykonanie: 
• Galaretkę cytrynową rozpuścić w 1 szklance gorącej wody. Śmietanę ubić z cukrem waniliowym, po czym porcjami dodawać serek homogenizowany, cały czas mieszając. Na końcu dołożyć tężejącą galaretkę u dokładnie połączyć (masa powinna być gładka i bez grudek).
• Schłodzoną kawę wymieszać z koniakiem. W przygotowanej esencji namoczyć biszkopt i układać je na dnie natłuszczonej oraz posypanej kaszą manną formy. Ciastka przykryć 1/2 masy.
• Na kremie ułożyć drugą warstwę biszkoptów, a na nich rozsmarować pozostały krem. Wierzch wyrównać i oprószyć kakao oraz startą czekoladę. Schłodzić w lodówce, aż masa stężeje. Smacznego! ☺

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz