pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

niedziela, 22 września 2013

KOSTKA ALPEJSKA

Składniki:
- Ciastko biszkoptowe 
• 3 jajka,
• 2 czubate łyżki mąki pszennej,
• 2 czubate łyżki mąki ziemniaczanej,
•1/3 szklanki cukru,
• 1.5 łyżeczki proszku do pieczenia,
• 2 łyżki kakao.

- Krem kajmakowo-bezowy
• 180 g masła,
• puszka masy kajmakowej,
• 25 dag bez.

- Masa śmietanowa 
• 400 ml kremówki 36%,
• 2.5 łyżeczki żelatyny,
• 50 g gorzkiej czekolady.

Przygotowanie:
Ciasto biszkoptowe: białka ubijamy na sztywno. Wsypujemy cukier i dalej ubijając, dodajemy po jednym żółtku. Wsypujemy przesiane mąki, proszek i kakao. Delikatnie mieszamy łyżką. Ciasto wlewamy do blachy wyłożonej papierem do pieczenia. Wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do temperatury 175 C. Pieczemy 20-25 minut.
• Krem kajmakowo-bezowy: miękkie masło ucieramy na puch. Miksując, dodajemy po łyżce masy kajmakowej. Wsypujemy pokruszone bezy, mieszamy. Wykładamy na ciasto.
• Masa śmietanowa: żelatynę rozpuszczamy w odrobinie wrzątku, studzimy. Schłodzoną śmietanę ubijamy, mieszamy z żelatyną. Wykładamy na ciasto. Oprószamy startą czekoladą. Smacznego! ☺

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz