pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

czwartek, 5 grudnia 2013

CIASTECZKA KORZENNE

Składniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 2/3 szklanki cukru pudru
  • 200 g masła
  • 2 żółtka
  • 3 łyżki przyprawy do piernika
Lub przygotowanej własnoręcznie przyprawy korzennej - oto proporcje:
  • 4 łyżeczki mielonego cynamonu,
  • 2 łyżeczki mielonych goździków,
  • 2 łyżeczki suszonego imbiru,
  • ½ łyżeczki gałki muszkatołowej,
  • 1 łyżeczka kardamonu,
  • ½ łyżeczki kolendry,
  • ½ łyżeczki ziela angielskiego,
  • ½ łyżeczki mielonego pieprzu,
  • ½ łyżeczki zmielonego anyżu.

Ciasteczka korzenne - sposób przygotowania:
Składniki suche, czyli mąkę, przyprawę korzenną oraz cukier puder wymieszać. Dodać masło. Posiekać, rozetrzeć w palcach. Dodać żółtka i szybko zagnieść kruche ciasto. Odłożyć do lodówki na godzinę, dwie.

Następnie rozwałkować ciasto na grubość 5 mm i wycinać dowolne kształty foremkami. Ciasteczka wykładać na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Piec w temperaturze 180°C ok. 15 minut.

Kiedy ostygną, można polukrować, polać polewą czekoladową, dowolnie dekorować.
Ciasteczka korzenne na choinkę

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz