pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

sobota, 28 grudnia 2013

BANANOWY SONG

Składniki:
  • 2 dojrzałe banany
  • 3 łyżki soku z cytryny
  • szczypta soli
  • 150g miękkiego masła
  • 3 jajka
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego
  • 3/4 szklanki cukru 120g śmietany 18% 300g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
Wierzch: 150g mlecznej czekolady i kolorowa posypka cukrowa
Nadzienie: 4 dojrzałe banany średniej wielkości sok wyciśnięty z cytryny, 4 łyżki cukru 3 łyżki przesianej mąki kukurydzianej
Banany obrać i rozgnieść widelcem. Dodać sok z cytryny i wymieszać. Mąkę osobno wymieszać z proszkiem do pieczenia i sodą. Masło utrzeć z cukrem, cukrem wanilinowym i szczyptą soli około 3 minuty mikserem ustawionym na najwyższe obroty. Zmniejszyć obroty miksera i dodawać po jednym jajku, po każdym dodaniu przez chwilę miksować, aż składniki się połączą. Do masy wsypać mąkę i wlać śmietanę, wszystko dalej miksować na najmniejszych obrotach. Do ciasta dodać na końcu banany. Ciasto przełożyć do tortownicy o średnicy 22cm wyłożonej papierem do pieczenia i posmarowanej masłem i bułką tartą. Wierzch wyrównać i ciasto wstawić do piekarnika nagrzanego do 180oC na funkcji góra-dół. Piec przez około 60-65 minut. Odstawić do ostygnięcia.
Wierzch: Mleczną czekoladę razem z masłem roztopić na parze. Ciasto przełożyć na paterę lub talerz, posmarować wierzch czekoladą i udekorować posypką.
Nadzienie: Banany zmiażdżyć na gładką masę. Następnie wymieszać z sokiem z cytryny, cukrem i przesianą mąką kukurydzianą. Masę przełożyć do rondelka z grubym dnem i podgrzewać na niewielkim ogniu, ciągle mieszając, aż masa zgęstnieje, tylko nie gotować. Jak już pojawią się pierwsze bąbelki powietrza to od razu zdejmujemy z ognia. Nadzienie odstawić na 10 minut do przestygnięcia, a potem przekładamy ciasto.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz