pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

piątek, 21 czerwca 2013

BISZKOPT Z KREMEM WIŚNIOWYM

Ciasto:   5 jajek, 5 łyżek cukru kryształu, po 1/2 szkl mąki pszennej i ziemniaczanej, 15 g kakao, 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia.         Krem:1 kg wiśni, 700 g kremówki, 750 ml soku wiśniowego, 3 op. śnieżki, 1 op. żelatyny, 1 op. sucharków delikatesowych, 750 g kremu czekoladowego, 200 g płatków migdałowych, 3 op. śmietan-fiksu.         Wykonanie:       Ciasto przygotować jak na biszkopt na koniec dodać 2 łyżki gorącej wody i wymieszać.Piec, wystudzony przeciąć na 2 części.Suchary zemleć połączyć z kremem czekoladowym po czym wyłożyć dno blaszki pergaminem i wyłożyć na to położyć jedną część ciasta.Na biszkopcie wyłożyć wiśnie. Śnieżkę ubić z 1/2 soku.Wreszcie soku rozpuścić żelatynę i połączyć z śnieżką a następnie wyłożyć na owoce. Przykryć drugą połową ciasta. Kremówkę ubić ze śmietan-fiksami i rozsmarować na biszkopcie.Wierzch posupać płatkami migdałowymi i startą czekoladą .Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz