pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

niedziela, 5 maja 2013

RABARBAROWE CIASTO POD PIERZYNKĄ


50 dag rabarbaru,
1 duże opakowanie herbatników,
8 łyżek cukru,
1 łyżka cukru pudru,
2 białka,
20 dag masła,
 1/2 łyżeczki cynamonu,
skórka otarta z całej cytryny.
Wykonanie:

Masło musimy wyjąć z lodówki nieco wcześniej, by stało się miękkie.

Herbatniki kruszymy na małe kawałki i mieszamy z masłem.

Układamy tę masę na dnie foremki do pieczenia.

Rabarbar myjemy, czyścimy i kroimy na kawałki długości około 5 cm.

Układamy go na herbatnikowym spodzie, posypujemy połową cukru, cukrem pudrem, skórką z cytryny i cynamonem.

Białka ubijamy z resztą cukru na sztywną pianę i kładziemy ją na wierzch, starając się przykryć cały rabarbar.

Zapiekamy około 15-20 minut w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 stopni.


Deser podajemy gorący.

Rabarbar pod pierzynką

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz