pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

piątek, 21 lutego 2014

JABŁECZNIK

Składniki:

1kg jabłek,
1 szklanka jogurtu naturalnego,
2 jajka,
szklanka cukru,
0,5 szklanki oliwy,
2,5 szklanki mąki,
3 łyżeczki proszku do pieczenia,
cukier waniliowy,
łyżeczka cynamonu.

Kruszonka:

1 szklanka mąki,
1 szklanka cukru,
150g masła.

Wykonanie:

Jajka ucieramy z cukrem na puszystą masę, dodajemy jogurt i oliwę.

Składniki mieszamy mikserem.

Następnie dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i cukrem waniliowym.

Jabłka obieramy i kroimy na cząstki.

Przygotowujemy kruszonkę.

Mąkę i cukier wysypujemy na stolnicę, dodajemy miękkie masło i wszystkie składniki wygniatamy palcami aż powstaną grudki.

Do wysmarowanej tłuszczem i posypanej bułką tartą blaszki wlewamy ciasto, układamy jabłka, posypujemy cynamonem, a na wierzchu kruszonką.

Ciasto pieczemy około 50 minut w piekarniku o temperaturze 180 stopni. Jabłecznik

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz