pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

środa, 12 lutego 2014

DOMEK Z MISIAMI

Składniki:
Jasne ciasto:
• 4 jaka,
• 4 łyżki cukru,
• 4 łyżki mąki pszennej,
• 4 łyżki wody,
• 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia.
Ciemne ciasto:
• 4 jajka,
• 4 łyżki cukru,
• 4 łyżki mąki pszennej,
• 4 łyżki wody,
• 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia,
• 1 łyżka kakao,
Krem czekoladowy:
• 350 ml mleka,
• 1 łyżka cukru waniliowego,
• 2/3 szklanki cukru,
• 1 opakowanie budyniu waniliowego,
• 150 g masła,
• 1 opakowanie misiów żelowych,
• 100 g czekolady.

Wykonanie:
Jasne ciasto:
• Żółtka ubić z cukrem i wodą na pianę.
• Dodać przesianą mąkę z proszkiem i wymieszać.
• Ubić pianę z białek i lekko wymieszać z ciastem.
• Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia.
• Ciasto wlać do formy, wstawić do nagrzanego piekarnika i piec przez około 12 minut w temp. 180 C.
Ciasto ciemne:
• Przygotować je tak samo,dodając do mąki kakao.
Krem czekoladowy:
• Z mleka, cukru i proszku budyniowego ugotować budyń.
• Ostudzony budyń utrzeć z masłem i rozgotowaną, przestudzoną czekoladą.
• Dodać posiekane misie, wymieszać.
Domek z misiami:
• Płaty ciasta pokroić wzdłuż długiego boku na trzy części. Jedną część ciemnego ciasta odłożyć.
• Pozostałe pasy ciasta połączyć, na przemian, kremem, a następnie przeciąć po skosie i zlepić masą.
• Odłożony pas ciasta posmarować kremem i włożyć na spód powstałego domku.
• Całość wysmarować masą i dowolnie udekorować.
Smacznego! ☺

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz