pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

piątek, 14 lutego 2014

CIASTO SEROWO-POMARAŃCZOWE

Składniki:
Ciasto:
• 4 jajka,
• 1 szklanka cukru,
• 2 szklanki mąki,
• 1 szklanka oleju,
• 1 szklanka mleka,
• 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
• 2 łyżeczki kakao.

Masa serowa:
• 500g białego sera,
• 250g masła,
• 8 łyżek cukru,
• 1 łyżka cukru waniliowego.

Masa pomarańczowa:
• 2 op. budyniu waniliowego,
• 8 łyżek cukru,
• 4 szklanki napoju pomarańczowego niegazowanego.

Wykonanie:
Ciasto:
• Żółtka ubić z cukrem.
• Dodać mąkę, olej, letnie mleko, proszek do pieczenia i kakao.
• Do gładkiego ciasta dodać ubite na pianę białka i lekko wymieszać.
• Ciasto wylać na natłuszczoną i obsypaną mąką blachę o wymiarach 30 x 40 cm.
• Piec przez około 40 minut w temperaturze 180 C.
Masa serowa:
• Ser zemleć, wszystkie składniki utrzeć.
Masa pomarańczowa:
• Ugotować budyń z cukrem na napoju.
Ciasto - wykończenia:
• Ostudzone ciasto nakłuwać widelcem, można nasączyć alkoholem lub wodą z sokiem.
• Wyłożyć masę serową.
• Wylać przestudzoną masę pomarańczową oraz wstawić do lodówki.
Smacznego! ☺

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz