pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

niedziela, 5 stycznia 2014

MARCEPANOWE CIATECZKA

Składniki:
• 1/2 kg mąki,
• 35 dkg margaryny,
• 4 jajka (do ciasta 4 żółtka),
• 2 duże łyżki śmietany,
• 2 łyżeczki proszku do pieczenia,

Wykonanie:
• Ciasto zagnieść, wstawić do lodówki na godzinę. Następnie rozwałkować niezbyt cienki placek i wykrawać od kieliszka kółeczka.
• Ubić białka, dodać 30 dkg cukru pudry i 2 łyżki cukru kryształu.
• Na wykrawane kółeczka kłaść ubite białko z cukrem, i piec przez 30 min. w temp. 180 C.

_____

Masa:
• 1 kostka masła,
• 2 jajka,
• 5 łóżek cukru pudru,
• łyżka kakao,
• wiórki kokosowe (dekoracja).

Wykonanie:
• Jajka i cukier roztrzepać w mniejszym rondelku, następnie wstawić do większego naczynia z gorącą wodą i mieszać do momentu ścięcia jajek. Ostudzić.
• Masło utrzeć, dodawać po trochu masę jajeczną i na końcu dodać kakao. Można dodać trochę alkoholu.
• Upieczone ciastka przekładać masą i obtoczyć wiórkami kokosowymi.

Smacznego! ☺


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz