pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

środa, 22 stycznia 2014

CIASTO MARCHEWKOWE

Składniki na ciasto marchewkowe:

  • 1 1/2 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 szklanka cukru brązowego (może być biały)
  • 2/3 szklanki oleju
  • 3 jaja
  • 1 szklanka marchewki startej
  • 1/2 szklanki soku ananasowego (ja dodaję sok z rozdrobnionym ananasem)
  • 1 łyżeczka wanilii lub opakowanie cukru waniliowego
  • posiekane orzechy, rodzynki
i na polewę/przełożenie:
  • 2 łyżki masła
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 12 dag serka śmietankowego (np. Philadephia)
  • cukier waniliowy
  • kilka kropel soku z cytryny

Najpierw ubijam białka i dopiero dodaję stopniowo cukier i wanilię i żółtka. Do tego dodaję stopniowo makę zmieszaną z proszkiem, sodą, cynamonem i solą.
Dodaję olej i sok a na koniec startą marchew, orzechy i rodzynki.
Wlewam masę do blaszki wysmarowanej tłuszczem i wysypanej mąką i piekę ok. 45 min w 180 stopniach. Zawsze sprawdzam patyczkiem czy już się upiekło!
Składniki polewy miksuję i smaruję wystudzone ciasto.
Ciasto marchewkowe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz