pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

wtorek, 14 stycznia 2014

CHRUŚCIK LANY

Chruścik lany to deser podobny do faworków ale zajmuje znacznie mniej czasu.Najsmaczniejsze są chruściki jeszcze gorące ale nawet zimne nie będą długo czekać na łasuchów.

Składniki:

15 dag mąki,
6 jajek,
½ szklanki mleka,
2 opakowania cukru waniliowego,
3 łyżki cukru pudru do posypania,
½ szklanki oleju do smażenia.

Wykonanie:

Z mąki, 6 żółtek, cukru waniliowego oraz większej części mleka rozrabiamy mikserem ciasto.

Nie wlewamy od razu całego mleka, by mieć kontrolę nad gęstością ciasta.

Ma być nieco gęściejsze niż na naleśniki.

Z białek ubijamy sztywną pianę, po czym delikatnie mieszamy ją z ciastem.

W szerokim rondelku rozgrzewamy olej i kiedy będzie gorący, wlewamy do niego ciasto porcjami, cienkim strumieniem przez lejek, poruszając nim spiralnie, by utworzyć „gniazdka”.

Smażymy je z obu stron na złoty kolor.

Po wyjęciu z rondla kładziemy na ręcznik papierowy, a gdy obciekną z tłuszczu, układamy na półmisku. Chruścik lany

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz